Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre korporacje na świecie co jakiś czas robią rebranding? Najczęściej spowodowane jest to niezadowalającymi wynikami majątkowymi. Ich internetowa marketing nie przynosi żadnego pożytku. Nawet setki tysięcy zastosowanych na nowoczesną reklamę nie są gwarancją oczekiwanych efektów.
Jeśli duża firma notuje straty, to coś nie działa prawidłowo. Wtedy poszukuje się nowych ścieżek rozwoju, nowej grupy odbiorców, przez co niejednokrotnie duży brand podejmuje decyzję o zupełnej zmianie. Zaczynają oni tworzenie logo na nowo. Następnie poszukują wykonawców do nowych projektów graficznych. Szukają kreatywnych agencji reklamowych z całkowicie odmiennym spojrzeniem na sytuację. Ma to na celu wytworzenie w pełni nowej firmy dla klientów. W umyśle klientów ma wykonać się zupełnie inna marka. Marka o innych cechach, wartościach i przekonaniach. Skoro stary brand się wypalił bądź był nietrafiony, to powinno się wyciągnąć z tego niewypału jak najlepsze wnioski i zacząć na nowo. Taką decyzję podjęło już sporo światowych marek. Wydaje się zatem, że taki kierunek może być też dobrą drogą dla niewielkich firm, które notują od dłuższego czasu wyłącznie regres i reklama online nie daje żadnych nowych efektów. Nowe opakowanie produktu bądź wyuzdane projekty graficzne etykiet mogą być kluczem do sukcesu. Należy natomiast posiadać na uwadze, że zdarza się, że wystarczy drobna zmiana, ażeby klienci ponownie pokochali nasze produkty i usługi. Dlatego też nie powinno się wyciągać pochopnych wniosków. Możliwe, że w naszym przypadku wystarczy jedynie poprawiony wizerunek firmy w oczach odbiorców?
Więcej informacji: www.evito.pl